Page content

article content

Adverteren op Pinterest

We moeten er nog even op wachten, maar adverteren op Pinterest komt steeds dichterbij. Het platform is inmiddels al begonnen met advertentie mogelijkheden voor adverteerders in Nederland. Adverteren op Pinterest is alleen nog niet voor alle adverteerders in Nederland beschikbaar. Geselecteerde partners en merken hebben toegang gekregen om te testen met het advertentieplatform, zoals Allerhande, Ikea en Praxis. De verwachting is dat in de aankomende maanden adverteren op Pinterest mogelijk is voor alle Nederlandse adverteerders.

Pinterest in Nederland
Pinterest heeft ruim 3,5 miljoen geregistreerde Nederlandse pinners en 734.000 dagelijks actieve gebruikers. Uit onderzoek van Newcom Media blijkt dat het aantal gebruikers op Pinterest aanhoudend doorgroeit, ook het aantal dagelijkse gebruikers. De gebruikers zijn gemiddeld tussen de 20 en 39 jaar, maar de groep 40-plussers groeit het hardst. Vooral vrouwen zijn actief op Pinterest, ongeveer 80% van de gebruikers, al stijgt het aantal mannen op het platform ook.

Pinterest is ideaal voor bedrijven die zich bezighouden met wonen, mode, beauty, voeding, sport en reizen. Ook is het vooral goed voor de online zichtbaarheid van je bedrijf en het trekken van meer bezoekers naar je website. Daarnaast gebruiken mensen Pinterest om zich te oriënteren bij aankopen, wat interessant is voor adverteerders!

Advertenties op Pinterest
Adverteren op Pinterest kan worden ingezet voor verschillende doeleinden. Bijvoorbeeld het vergroten van je naamsbekendheid, nieuwe producten introduceren, acties voor bestaande klanten en om nieuwe klanten te werven. Pinterest advertenties, oftewel promoted pins, zijn pins waar voor betaald is om deze te promoten. Deze promoted pins worden getoond op de tijdlijn, categorie pagina’s en relevante zoekresultaten van jouw ingestelde doelgroep. Ze werken precies hetzelfde als een gewone Pin met enkel de toevoeging van het woord ‘Promoted’ onderaan de Pin.

Er zijn verschillende soorten advertenties mogelijk:

Promoted Pins – Gesponsorde pins zijn pins waarbij bedrijven betalen om ze te sponsoren.

Promoted Video Pins – Gesponsorde video pins zijn video pins waarbij bedrijven betalen om ze te sponsoren. Videopins vallen op in de tijdlijn van de gebruiker. Ook zijn ze populair bij pinners: wanneer een gebruiker een videopin ziet, krijgen ze meer inspiratie.

Promoted Carousels – Gesponsorde carrousel is een gesponsorde pin met meerdere afbeeldingen. Met een carrousel kan je bijvoorbeeld verschillende producten tegelijk aanprijzen of verschillende functies van een product tonen.

Promoted App Pins – Gesponsorde app pins maken het mogelijk voor mensen om apps te ontdekken en downloaden vanuit een gesponsorde pin. Deze pins verschijnen als een app-icoon, en een installatie-knop. Met een tik op de knop downloaden ze de app naar hun iOS of Android toestel.

Er zijn dus genoeg mogelijkheden voor jouw bedrijf om te adverteren op Pinterest. Zodra het mogelijk is om in Nederland te adverteren op Pinterest gaan wij deze dienst aanbieden!

Bekijk ook:

Pinterest als marketingkanaal

Social Media gebruik in Nederland 2018

Comment Section

0 reacties op “Adverteren op Pinterest

Plaats een reactie


*