Page content

article content

Google Posts – wat zijn het en hoe kan je ze gebruiken voor jouw bedrijf?

In 2017 kwam Google met iets nieuws – Google Posts. Dit zijn kleine berichten die direct bij je bedrijfsvermelding in Google worden getoond. Met deze posts breng je producten, diensten, nieuws, acties en evenementen van je bedrijf gemakkelijk onder de aandacht. Ondanks dat Google Posts al een tijdje beschikbaar zijn, zijn er maar weinig ondernemers die er iets mee doen. Sterker nog Google Posts zijn voor veel mensen nog onbekend. In deze blog gaan we in op de mogelijkheden van Google Posts en waarom deze interessant kunnen zijn voor jouw bedrijf.

Wat zijn Google Posts?
Google Posts zijn kleine berichten die je als Google Mijn Bedrijf beheerder kan schrijven en kan koppelen aan jouw bedrijfspagina. Je hebt dus wel een bedrijfsprofiel van Google nodig, deze kan je gratis aanmaken via Google. In je Google Posts kan je content plaatsen zoals: actuele nieuwsitems, nieuwe artikelen uitlichten of jouw dienstverlening en producten promoten. Hiernaast zie je een voorbeeld van een Google Post van onszelf.

Een Google Post mag uit minimaal 100 en maximaal 300 woorden bestaan. De eerste honderd tekens van je bericht worden weergegeven, de rest wordt pas getoond als er op het bericht wordt geklikt. Als je meerdere berichten post, verschijnt er een carrousel met berichten bij je bedrijfsvermelding. Je kan ook een foto toevoegen aan je bericht. Momenteel worden enkel JPG- en PNG-bestanden ondersteund die minimaal 250 pixels hoog en breed zijn. Ook kan je je post verrijken met een call-to-action-knop, met bijbehorende link naar je website. Op deze manier kan je gericht inspelen op de lokale customer journey.

Google Posts blijven slechts een week online staan waarna deze automatisch worden verwijderd. Als je een evenement wil promoten in je post, dan kun je een einddatum selecteren. De post blijft dan zichtbaar tot de einddatum van het evenement. De twee meest recente posts worden weergegeven. Let hier dus op bij het plaatsen van nieuwe berichten.

Zijn Google Posts interessant voor jouw bedrijf?
Leuk die Google Posts maar zijn ze ook bruikbaar voor jouw bedrijf? Als je (nog) geen website hebt, maar toch een beetje online wil zijn, kunnen Google Posts een uitkomst bieden. Over het algemeen zijn Google Posts vooral interessant voor ondernemers die lokaal actief zijn. Google toont posts alleen aan mensen die op jouw bedrijfsnaam zoeken. Je bereikt dus vooral mensen die al weten van jouw bedrijf en wat je doet. Kortom, je hoeft je klanten niet meer warm te maken voor je bedrijf, maar je kan ze sturen met call-to-action buttons om een bepaalde pagina te bezoeken of een evenement uit te lichten. Houd dit in je achterhoofd bij het opstellen van een Google Post.

Ondanks dat Google Posts al een tijdje beschikbaar zijn, zijn er slechts een paar bedrijven die ervan gebruikmaken. De kans is groot dat er binnen jouw vakgebied bijna geen andere bedrijven Google Posts gebruiken. Het kan dus een buitenkansje zijn om je te onderscheiden van je concurrentie!

Wil je meer informatie over Google Posts of andere manieren om meer bezoekers naar je website te krijgen? Wij maken graag kennis met je om te kijken wat we voor je kunnen betekenen!

Bekijk ook:

Pinterest als marketingskanaal

Adverteren op Pinterest

Comment Section

0 reacties op “Google Posts – wat zijn het en hoe kan je ze gebruiken voor jouw bedrijf?

Plaats een reactie


*