Online vindbaarheid | Joost de Niet Online Marketing, Sales en Social

Online gevonden worden
"Door alle stukjes goed te verbinden zorgen wij voor online resultaat"

Online vindbaarheid

Je hebt een prachtige website laten maken en zit klaar om de eerste bezoekers binnen te zien stromen. Het duurt maar en het duurt maar en je begint je af te vragen waarom mensen jouw website maar niet bezoeken. Je besluit zelf op onderzoek uit te gaan en begint via Google te kijken of de website naar voren komt. Helaas geen resultaat op de eerste pagina, ook niet op de tweede, het blijkt dat je slecht vindbaar bent! Is dit herkenbaar? Lees dan verder wat we voor jou kunnen betekenen!

SEO optimalisatie

De website moet waarschijnlijk nog geoptimaliseerd worden. Dit kan Dor technische optimalisatie, content optimalisatie en link building. Dit zijn de drie pijlers van SEO optimalisatie. Hier gaan we je mee helpen. SEO werkt met een aantal basis principes die we meteen kunnen inzetten:


  • Techniek: mocht je een nieuwe website door ons laten maken dan zorgen we dat meteen aan deze voorwaarde is voldaan! Heb je net ergens anders een website laten maken dan is dit waarschijnlijk op orde. Maar heb je een website van een aantal jaar oud dan gaan we eerst inventariseren of de techniek op orde is.
  • Content: relevante content die lekker leesbaar is voor de gebruiker waardeert Google enorm. Hier zijn een aantal belangrijke richtlijnen voor maar het blijft altijd een spel tussen de schrijver en Google die zijn algoritmes steeds slimmer maakt.
  • Links: de tijd dat we maar met iedereen link ruil gingen doen is voorbij. We gaan nu voor relevante links met websites die autoriteit hebben. Op die manier zorgen we voor kwalitatief goede link building.

Seo optimalisatie doen we voor de lange termijn. Het is een proces dat door blijft gaan en aandacht nodig heeft. Als we hier gezamenlijk aandacht aan besteden kunnen we mooie posities binnen Google krijgen.

Google Adwords

Bij Google Adwords adverteer je betaald binnen het zoeknetwerk van Google. Hier zijn een aantal belangrijke punten om over na te denken en te bespreken:


  • Wat zijn de doelen die je wilt bereiken met adverteren? Bijvoorbeeld: welke klant wil je bereiken en waar in de funnel wil je dat die bereikt zal worden?
  • Wat mag het kosten? Het gaat er hier vooral om wat een klant of een sale mag kosten. Als we ervoor zorgen dat de winst voor de kosten uitgaat dan is het budget minder belangrijk.
  • Zodra we samen in kaart hebben gebracht wat de doelstellingen zijn en welke kosten er gemaakt mogen worden, stellen we een overzichtelijk plan op om aan de slag te gaan!

Google Adwords kan zorgen voor succes op de korte termijn. Maar ook voor de lange termijn is dit een zeer mooie manier van adverteren. Het geeft een helder beeld van de kosten en inkomsten waardoor er mooi gestuurd kan worden op de gestelde doelen.

Google analytics

Meten is weten! Omdat we natuurlijk willen weten hoe een bezoeker zich gedraagt op de website is het belangrijk om dit te meten. Google heeft daar een prachtig systeem voor ontwikkeld, Google analytics. Dit stelt ons in staat om precies te zien wat de bezoeker doet maar nog veel belangrijker: wat de resultaten van de acties zijn die we gedaan hebben. Als we alles hebben geoptimaliseerd voor SEO willen we natuurlijk wel weten wat de effecten zijn. Hoe worden we organisch (gratis zoekresultaten) gevonden? En welke pagina's hebben een hoog bounce percentage? (hoeveel bezoekers klikken na de bezochte pagina meteen weer weg). Maar bij betaalde campagnes willen we natuurlijk ook weten of de euro's die we investeren ook meer euro's opleveren. Dit kunnen we allemaal doormeten. Hier maken we regelmatig overzichtelijke rapporten van die we met onze klanten delen. Op die manier monitoren we of alles goed gaat en kunnen we op tijd bijsturen.

Wat kunnen wij voor jou betekenen?

Laat even een berichtje achter voor een koffie date. Wie weet spring jij straks op van je stoel omdat de bezoekers binnen blijven stromen. 

Google legt in deze video uit hoe zoeken bij Google werkt.

In deze video legt Google uit hoe het werkt als je iets in de zoekmachine opzoekt. De video is in het Engels, wij komen graag bij je langs om het in gewoon Nederlands uit te leggen.

Even aandacht voor de privacy